Tesla heeft de Model 3 veranderd en verbeterd

De Tesla Model 3 is een van de meest verkochte elektrische auto ooit. Dit komt mede dankzij de betaalbaarheid en elektrotechnologie die redelijk ver voorloopt op de concurrentie. Ondanks dat deze EV van Elon Musk al erg goed verkoopt vond hij het toch nodig om deze elektrische sedan een facelift te geven. Zo heeft hij zowel de neus als de achterkant van de auto veranderd en ook de binnenkant heeft een flinke upgrade gekregen.

Tesla Model 3

Deze “Highland” versie van de Model 3 is aerodynamisch efficiënter

De grootste verandering is de efficiëntie van deze Tesla Model 3. Dankzij een paar “kleine” veranderingen aan de buitenkant is deze wagen tot 8% aerodynamischer dan de vorige versie van de Model 3. Maar dit is niet het enige wat veranderd is aan de buitenkant. Ook de kop- en achterlampen een upgrade gekregen. Dit zorgt er voor dat de auto er iets sportiever uit ziet. Bij de achterlichten is het ook zo dat ze nu verwerkt zitten in de achterklep van de auto. Bij de vorige versie was het zo dat de lichten uit twee delen bestond. Ook de velgen hebben een update gehad, al vind ik ze niet per se mooier dan de oude versie.

Van binnen lijkt hij op een Model S

De binnenkant is ook zeker niet gespaard gebleven. Zo heb je nu een zelfde soort stuur als de Model S en de hendeltjes achter je stuur zijn verdwenen. Dit betekend dat je de knipperlichten alleen nog maar kan bedienen met de knopjes op het stuur en je kan hem alleen nog maar via het scherm in zijn achteruit of vooruit zetten. Verder heb je nu ook een mooie led strip die de sfeer in de auto een stuk beter maakt. Achterin is iets groots toegevoegd. Er zit nu namelijk, net als bij de Model S, een schermpje achterin. Op dit scherm kan je bijvoorbeeld de climate controle aanpassen of filmpjes op het internet bekijken. Ook heeft Tesla geluisterd naar één van de grootste punten van kritiek op de Model 3. Ze hebben namelijk de kwaliteit van het interieur over het algemeen verbeterd. Dit betekend dat het een stuk minder goedkoop zou moeten voelen.

En wat kost deze upgrade nou eigenlijk? Op het moment van schrijven betaal je voor de achterwiel aangedreven versie 42.990 euro en de vier wiel aangedreven versie begint vanaf 50.990 euro. Iets wat wel opvallend is, is dat de “Performance” versie nog niet te koop is, maar het zal een kwestie van tijd zijn tot dat deze ook op de markt komt.